Thursday, March 9, 2017

jueves 9 de marzo de 2017

Grade 8

a. Quiz 8-2A/2B para el martes
b. Cap. 8 secciones 2 y 3 prueba de vocabulario el jueves 16 de marzo.

Ejemplos

Quiz 8-2A

A.
1. caliente
B.
9. son
C. tengo (mucha) hambre

*Please remember to conjugate the verb tener.

Quiz 8-2B

B.
6. b
C. Possible answers.
11. Buenas tardes. ¿Cómo está la sopa?


Wednesday, March 8, 2017

miércoles 8 de marzo de 2017


Reminder

Please return your signed interims.

Grade 8

a. Ser and Estar worksheets.
b. Cap. 8 sec. 2 prueba de vocabulario mañana.

Grade 7

a. Study for upcoming vocab quizzes:

               section 2 column 2 on Friday, March 10th.

               section 2 column 3 on Monday, March 13th.
b. Add the following verbs to the -er and -ir sections of the verb chart.

-er

vender
creer
correr
comprender
aprender
leer

-ir

escribir
asistir a
decidir
subir
abrir
recibir
vivir
cumplir años

Grade 6


a. Memorize the question words and their use for a question word vocab quiz on Friday, March 
10th. Study the question words and the sentences we did in class.
b. p. 46 in the adjective packet.


Questions Words in Spanish

¿Cómo?                                     How?
¿Cuánto or Cuánta?                   How much?
                               ¿Cuántos or ¿Cuántas?             How many?
¿Dónde?                                    Where?
                             ¿Adónde?                                   To where?
¿Qué?                                       What?
¿Quién? (singular)                     Who?
                             ¿Quiénes? (plural)                      Who?
                             ¿De quién?                                  Whose?
¿Cuándo?                                   When?
                             ¿Por qué?                                    Why?
                             ¿Cuál?                                          Which one or What?
                             ¿Cuáles?                                       Which ones or What?

                             ¿Con quién?                                 With whom?

Tuesday, March 7, 2017

martes 7 de marzo de 2017

Grade 8

a. ser and estar workheets.
b. p. 242 #22
c. Cap. 8 sec. 2 prueba de vocabulario el jueves.

Grade 7

a, -ir verb worksheet front and back.
b. El Ritmo de la Vida questions. Use complete sentences.

Monday, March 6, 2017

lunes 6 de marzo de 2017

Grade 8

a. p. 242 #22 para el miércoles.
b. P. 254 (5, 6 y 7)  para mañana.
c. o to ue packet (D y E) para mañana.
d. Completa el libreto de los verbos que cambian la o a ue. Es para mañana.

Grade 7

a. Study for upcoming vocab quizzes.

Chapter 5 section 2 column 1 on Wednesday, March 8th
               section 2 column 2 on Friday, March 10th.
               section 2 column 3 on Monday, March 13th.

b. -er worksheet and add the first three -er verbs to your -er verb chart.

The first three verbs are comer=to eat, beber=to drink, and deber= to owe.

Grade 6

a. Memorize the questions words and their use for a question word vocab quiz on Friday, March 10th.
b. Due tomorrow: page 44 in the adjective packet.

Friday, March 3, 2017

viernes 3 de marzo de 2017

Grade 8

a. o-to ue verb packet.
A,B y C para el lunes.
D, E y F para el martes.

Grade 7

a. Quiz 5-1A/1B

 Ejemplos: 5-1A

A.
1. durante la semana or todos los días
B.
9. No quiere comprar nada.
C.
15. No.
D.
23. Quiénes

Ejemplos: 5-1B

B.
6. sí
C.
16. Siempre ayudo a mi mamá. Lavo la ropa.

Thursday, March 2, 2017

jueves 2 de marzo de 2017

Grade 8

a. o-to ue verb packet.
A,B y C para el lunes.
D, E y F para el martes.
b. Quiz 8-1A-1B para mañana.

Mañana hay clase de español. No hay misa.

Wednesday, March 1, 2017

miércoles 1 de marzo de 2017

Grade 6

a. -ar verb quiz on Friday, March 3rd. The quiz will be similar to the format used in the -ar verb packet.

For more review and verb practice copy and paste the links below.

http://conjugation.org/
https://www.youtube.com/watch?v=IoJmchlWJks
https://www.youtube.com/watch?v=gmjWWphCx5k
https://conjuguemos.com/verb/133 (Play verb games)